רכבים, ציון ירוק והנחות במס

כבר אמרו לא מעט על היבוא האישי ועל המחירים המוזלים והמפתיעים שיש בענף הזה, ובאמת בעזרת יועץ יבוא אישי מתאים אפשר למצוא רכבים מאובזרים ברמה מאוד גבוהה ובמחירים מעולים, אבל הדוגמאות הבולטות הן רכבים שזכו לציון ירוק 2, כדוגמת הקאמרי היבריד 2012 שמגיעה מארצות הברית וזוכה להנחה משמעותית מאוד במס, לעוד פרטים קראו הלאה…

כיצד זה קורה?

עד לפני מספר שנים נתנה המדינה את דעתה למדד חדש בשוק הרכב – מדד זיהום האוויר. כל הרכבים קיבלו ציון במדד הזה, שנקרא "הציון הירוק", ונכון להיום כל חברה שמפרסמת רכב בארץ חייבת לפרסם את הציון הירוק שלו, בעצם אותו מדד לזיהום האוויר שהוא יוצר. כיצד המדד נקבע? למשרד התחבורה יש נוסחה שניתן למצוא בנבירה באתר המשת"ח והיא מבוססת על נתוני פליטה של כל מיני מזהמים. את הנתונים האלה מפרסמים היצרנים עצמם וכן יש מאגרים של המידע הזה ברשות אמריקאית בשם EPA וגם באירופה יש מאגר דומה. גם משרד התחבורה שלנו, אגב, הקים מאגר של כלי רכב רשויים בישראל ובו ניתן למצוא את מדד הזיהום שלהם.

ולמה המדד הזה טוב לנו?

ובכן המדד לא רק מציין את רמת הזיהום שהרכב מייצר אלה גם מתגמל את הרכבים שמזהמים פחות, כך רכב שנכנס לקטגוריה מסויימת במדד הזיהום שבין 1-15 זכאי לקבל את ההטבה הכספית שמגיעה עם אותה הקטגוריה. לכן כשמייבאים רכב חשוב להבין לאיזה קטגוריה הוא משתייך כדי לקבל את אותה ההטבה במס. כמו שאמרנו למשרד התחבורה יש מאגר של רכבים וההטבה שהם זכאים לקבל, אלה שכאשר מייבאים רכבים שלא עברו תקינה בישראל יש צורך לספק למשרד התחבורה את הנתוני הפליטה של הרכב המיובא על מנת לקבל את ההטבה המבוקשת – שוב, עבודה של סוכן היבוא האישי.

ומה כל כך מיוחד בקאמרי היבריד?

ובכן, השיפורים האחרונים במנוע שלה מציבים אותה במדד זיהום, ז"א – ציון ירוק, מספר 2! זה אומר שהיא לא סתם זכאית להטבה של כמה אלפי שקלים במס אלה היא נהנית מתשלום מס של 52% לעומת 114% של רכב רגיל, הטבה ענקית במס! ובל נשכח שלא מדובר כאן ברכב מיני שקר כלשהו אלה בסדאן אמיתית מרווחת ומפנקת. נכון להיום קאמרי היבריד מאובזרת ומתוחכמת אפשרית במחירים של פחות מ- 200,000 ש"ח וזה רכב היברידי שחוסך בדלק! יותר טוב ממחירי רכבים שיש במועדון לקוחות חבר! אז לא תקנו?

לעוד פרטים על רכבים היברידיים קראו את הפוסט בקישור הזה.

לעוד פרטים על הקאמרי היבריד צרו איתנו קשר או קראו את מאמר ההמשך שמוקדש לקאמרי היבריד ספציפית.

אודיסי - רכבים ביבוא אישי
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
לחצו כאן!
להצעת מחיר לרכב שתמיד חלמתם!
לשיחת ייעוץ ללא עלות!
דילוג לתוכן