יבוא אישי של רכב מארה"ב – תקינה (EC vs FMVSS)

הפוסט שלפניכם הוא הראשון בסדרה של פוסטים על יבוא רכבים מארצות הברית. בסדרת הפוסטים הזאת אנחנו נתייחס לחוקים והתקנות של משרד התחבורה סביב יבוא רכבים מארה"ב וכמובן לרכבים המוצעים ביבוא אישי מארצות הברית, כל הפרטים וכל המציאות. והפעם – תקינה!

מה רוצה מאיתנו הרגולטור?

משרד התחבורה מכירים? ובכן זה האבא והאמא שלנו בישראל בכל הקשור ליבוא רכבים מארצות הברית, מאירופה ובכלל. למשרד התחבורה שלנו יש את החוקים והקפריזות שלו אבל זה המשרד שיש לנו ואיתו צריך לעבוד.

כעקרון חשוב להבין שלפי משרד התחבורה התקינה המקובלת בישראל הינה התקינה האירופאית – EC. הדבר השני שחשוב להבין שהתקינה בארצות הברית היא תקינה אמריקאית – FMVSS. התקינה האמריקאית אומצה למעשה על ידי משרד התחבורה לא מזמן אבל עם שינויים קטנים, ועל כך בדיוק ידבר הפוסט הזה.

איזה רכבים מותר לייבא לארץ מארה"ב?

ראשית כל החוקים והתקנות ביבוא אישי מתייחסות לרכבים מסוג M1, ז"א – עד 3,500 טון, עד 8 נוסעים + נהג שמיועד להסעת נוסעים, לא רכב עבודה.

מעבר לכך:

  1. רכב שמיובא מארצות הברית חייב להיות בעל מד מהירות מטרי. למעשה פעמים רבות מד המהירות ברכב מכיל שנתות לפי מיילים וכן שנתות לפי קילומטרים. במקרים אחרים התצוגה ניתנת לשינוי באמצעות מחשב הרכב.

  2. רכב שמיובא מארה"ב חייב להיות תואם לתקינת הפנסים בישראל וזה לפי משרד התחבורה 5 פנסים: HB3, HB4, H9, H11, H13. במקרים בהם הפנסים ברכב לא עומדים בדרישה יש צורך להחליף פנסים בישראל לפנסים אירופאים בעלי תקן E, אך זה לא תמיד אפשרי ורצוי לבדוק בדיוק ומראש.

תהליך יבוא מארצות הברית עלול להיות מעט ארוך ומסובך יותר מיבוא מאירופה, בעיקר בגלל ענייני התקינה וכמובן שההשטה מעט ארוכה יותר אבל בסופו של דבר התוצאה מתגמלת על הסבלנות, שכן רכבים בשוק האמריקאי מצטיינים באבזור גבוהה עוצמה. אנחנו באודיסי – יבוא אישי מציעים רכבים מעולים בעלי רמת אבזור גבוהה במחירים משתלמים. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר להצעת מחיר.

אודיסי - רכבים ביבוא אישי
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
לחצו כאן!
להצעת מחיר לרכב שתמיד חלמתם!
לשיחת ייעוץ ללא עלות!
דילוג לתוכן