מרצדס G Class קם לתחייה

השמועות שהסתובבו לאחרונה אודות הפסקת יצורו של רכב השטח הקלאסי והאגדי של מרצדס, ה – G Class, עוררו תגובות רבות בעולם הרכב בכלל ובקרב חוג הלקוחות של הג׳יפ היוקרתי, בפרט. על פי השמועות, מרצדס התכוונה להפסיק את הייצור ולהשאיר את ה –GL Class כ״אלטרנטיבה״ ל – G. דבר כשלעצמו נשמע מופרך, אבל השמועה תפסה והתפשטה כאש בשדה קוצים.

כדי להבין את הסיבה לבהלה, צריך להבין מה מייצג הרכב הזה, מאיפה הוא בא ולא פחות חשוב לאן הוא הולך…

המקור

מקורו של ה- G בתחילת שנות ה-70, כאשר ייעודו המקורי היה למטרות צבאיות. ההצעה למרצדס לייצר רכב כזה הגיע דווקא מהשה של איראן, שהיה בזמנו בעל מניות גדול בחברה. כך לקראת סוף שנות ה- 70 יוצרה גם גירסה אזרחית שהתקבלה באהדה רבה. לראשונה, התקבל רכב עם תצורת שטח אמיתית, קשוח, חזק ועם עבירות אמיתית (3 נועלי דפרנציאל מלאים!), בלי היומרנות העירונית. לצד הספרטניות, במרצדס שמו דגש גם על נוחות ,מותרות ובטיחות. גם העיצוב החיצוני שידר לכולם שהפעם לא מדובר ברכב ״אלרגי״ לאבק. אומנם לקח זמן מה להתרגל לעיצוב המרובע , אך במהרה הוא הפך לסימן ההיכר והאגדה נולדה.

יחודיות

הייחודיות של ה- G היא הנאמנות המוחלטת לכל אותם העקרונות שנטעו עוד בדור הראשון. ה – G לא ״התרכך״ ועד עצם היום הזה הוא מייצג אולי יותר מכל רכב אחר יוקרת שטח אמיתית, בלי פשרות. עם התקדמות הטכנולוגיה ושפע המערכות שהומצאו או אומצו על ידי מרצדס במהלך השנים רק השביחו אותו והפכו אותו לכלי נשגב יותר עם שפע גרסאות, התאמות וגימורים ייעודיים. עד עצם היום הזה הוא מיוצר כמעט כולו בעבודת יד במפעל באוסטריה ומהווה נכון להיום הרכב הסדרתי עם הייצור הארוך ביותר, 32 שנים, עם יותר מ- 200000 (!) יחידות שיוצרו (מכל הסוגים).

לא פלא, אם כן, ששמועות מסוג המוזכר לעיל גרמו לרבים להרים גבה.

לרווחת קהל הלקוחות הנאמן של ה – G, הודיעה מרצדס על המשך ייצור לפחות עד 2015. מה שדחף את כנראה את מרצדס להמשיך את הייצור הוא הזמנה גדולה של חיל המארינס של ארה״ב לרכב צבאי משודרג שיחליף את הרכב הקיים.

מאיפה קונים?

חשוב לזכור גם כי ה – G הוא לא בדיוק צעצוע זול ומדובר באחד מרכבי השטח היקרים ביותר שיש. תג מחיר שמתחיל מ- 90000 € הוא לא בדיוק מה שנקרא ״מחיר נגיש״. בישראל נמכרו על ידי היבואן כמה יחידות בודדות עד שהופסק היבוא הרשמי. מאז הגיע הרכב בעיקר באמצעות היבוא האישי, במחירים הנמוכים משמעותית מהמחירים הרשמיים. על פי הידוע, ישנם כמה רכבים בידי הצבא וגם בקונסוליות שונות. כך שרכב זה הוא בסך הכל מחזה די נדיר על כבישי ישראל.

כעת, כאשר העננה סביב עניין המשך הייצור של ה – G התפזרה נוכל לקוות רק שנראה יותר ויותר מהכלי המדהים הזה על כבישי ישראל ושבמרצדס לא יזנחו את הגישה הייחודית לרכב זה שהפכה כבר למסורת של ממש.

לפוסטים נוספים גלשו לעמוד החדשות באתרינו.

אודיסי - רכבים ביבוא אישי
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
לחצו כאן!
להצעת מחיר לרכב שתמיד חלמתם!
לשיחת ייעוץ ללא עלות!
דילוג לתוכן