אאודי R8 – המתמודדת הראויה

עם הצגתה של אאודי R8 ב – 2006, נכנסה החברה באופן רשמי אל המועדון הבלעדי והשמור של מכוניות העל. לא לכל חברה יש מכונית על, אבל כל אחת רוצה שתהייה לה אחת. שנים רבות נמנעה אאודי מלהיכנס לנישה ייחודית כזאת ולמען האמת רבים הטילו ספק שה-R8 תדע לספק את הסחורה, כניראה משום שבמשך 70 שנה ייצרה אאודי בעיקר רכבים קלאסיים, בהתאם למיינסטרים שהכתיבו המתחרים.

גם גדולי הספקנים ידעו היטב שהידע, הטכנולוגיה והיכולות שם, אבל ככל כניראה לא היה באאודי מי שירים את הכפפה וידע לחבר את כל המרכיבים ביחד וליצור מכונית על אמיתית.

עם היוודע על תוצאות מבחני הדרכים הראשונים לכולם ציפתה הפתעה נעימה. ליתר דיוק, כמה הפתעות.

הפאן טכני ופאן העיצובי

בפאן הטכני ה-R8 חולקת את אותה שלדת אלומיניום אחודה כמו של הלמבורגיני גילארדו(עוד אחת מהרכישות של קבוצת וולקסוואגן), בעלת צמד מנועים עוצמתיים(V8 ו- V10) ומבחר בין תיבה ידנית או אוטומטית. בפאן הביצועי ה- R8 היא ללא ספק בעלת ביצועים מדהימים לרכב מקטגוריה זו. אחיזה ויציבות מעולות, היגוי ללא תחרות וכל זה מבלי לוותר על נוחות. באאודי כאילו הצליחו ליצור רכב על לשימוש יומיומי, ולבטל את קשיי הנהיגה והשליטה שאנחנו פוגשים ברכבים דומים. מבחני הדרכים נעשו, בין השאר, מול רכבים כמו פורשה 911 Carrera 4S וב.מ.וו M6, שהן שחקניות וותיקות וראויות ביותר. התוצאה, לדעת הרוב, הייתה שאאודי R8 מכונית טובה יותר ואחדים אף טענו כי "עידן חדש התחיל", שזה הצהרה שאי אפשר להתעלם ממנה נוכח המתחרות שעמדו מולה.

על העיצוב אפשר להקדיש עוד כתבה שלמה ונפרדת. איכות בניה גבוהה, איכות חומרים ללא דופי ואף הרגשה מרווחת, ומעל לכל, ל-R8 מראה חיצוני עתידני, חדשני וסקסי אשר שם את כל השאר מאחור. שני המרכבים, הקופה והקבריולט, משלימים את החבילה, המושלמת ממילא.

דם חדש, עידן חדש

לדעתי, החלטתה של אאודי ליצור מכונית כמו R8 היא תוצאה של שינוי חיובי שעובר על החברה בכמה השנים האחרונות. חדשנות, עיצובים מעולים, תגובה מהירה להתפתחויות בשווקים השונים וכמובן הידע שנצבר, הבשילו לכדי החלטה להיכנס לנישה הזאת, שכן כישלון עם דגם כזה עלול היה להשפיע בצורה שלילית על מכירות של שאר דגמי החברה ואני מניח שבאאודי לקחו את זה בחשבון.

כמו שבוודאי הבנתם, המושג "מכונית על" הולך יד ביד עם הביטוי "הכינו את הארנק" ואכן כך. המחיר ההתחלתי אצל היבואן הרשמי עבור R8 הוא 1,220,000 ש"ח. לא זול במיוחד, אבל זול יותר יחסית למתחרות, במיוחד בהתחשב בתמורה לכסף. רוב רכבי ה-R8 שתראו על כבישי ישראל הגיעו, כמובן, ביבוא אישי, הן בשל הבדלי המחירים הניכרים והן בשל האפשרות לייבא גרסאות שלא מיובאות ע"י היבואן הרשמי ועבור מי שיש לו את היכולת לרכוש רכב כזה, גרסה ייחודית שאין לאף אחד היא עוד יתרון ולא תזיק לתדמית.

לסיכום אומר, שאאודי R8 מהווה את תמצית האיזון בין ספורטיבי ומרגש, ביצועים ללא פשרות וטכנולוגיה פורצת דרך ונקווה שבאאודי ימשיכו עם המתכון המנצח הזה עוד שנים רבות.

 לפוסטים נוספים גלשו לעמוד החדשות באתרינו.

אודיסי - רכבים ביבוא אישי
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
לחצו כאן!
להצעת מחיר לרכב שתמיד חלמתם!
לשיחת ייעוץ ללא עלות!
דילוג לתוכן