אאודי A8 – טכנולוגיות חדשות

אאודי A8 ביבוא אישי היא ללא ספק אחת המכוניות המשתלמות ביותר בשוק היבוא אישי, בהתאם לכך החלטנו לכתוב עליה קצת ולפרט על כל מה שיש לה להציע. כתבה שלישית בסדרה, והפעם הצצה לכמה מן הטכנולוגיות המשולבות אאודי A8.

תיבת טיפטרוניק 8 הילוכים

מה יש לומר על התיבות הילוכים? בשנים האחרונות נהיו כל כך הרבה סוגים של תיבות שמרוב הילוכים לא רואים את היער. החל מהתיבות הידניות הפשוטות שעדיין מחזיקות בקהל אוהדים הדוק, המשך בתיבות אוטומטיות לסוגיהן, כמו התיבות עם המצמד הכפול והתיבות הרציפות CVT וכלה בעוד כהנה וכהנה ווריאציות. מה שיפה בתיבה הזאת של אאודי הוא קודם כל הווריאציות שלה, היא למעשה תיבה אוטומטית וידנית בעת ובעונה אחת, דבר שני הוא הוותק של הטכנולוגיה הנ"ל שנמצאת כבר מספר שנים בשימוש, ככה שניתן לומר שהיא מנוסה ואמינה.

באשר לעובדה שהיא 8 הילוכים, ובכן מדובר בכמות יוצאת דופן של הילוכים לכל הדעות, אבל יש לזכור שתיבה כזאת צריכה להיות בנויה ומתוזמנת היטב אחרת היא תהרוס את כל החווית הנהיגה, אני אסביר. באופן עקרוני הרבה הילוכים זה טוב כי ככה הרכב יכול לבחור תמיד את ההילוך האופטימלי ביותר לאותה מהירות, הבעיה עם הרבה הילוכים שאם התיבה לא מתוזמנת כמו שצריך עם מנגנון ממחושב שמבקר אותה ומעביר את ההילוכים במהירות, כל מה שהתיבה תעשה זה להעביר הילוך כל דקה, המנוע ירוץ על פראייך וכל הנהיגה תיפגע. אין ספק שהתיבה שמוצעת כאן ע"י אאודי היא מלאכת מחשבת.

מתלי אוויר מתכווננים

בואו נדבר על מושג סקסי בעולם הרכב – אוירודינאמיות! למה צריך את זה? ובכן ככול שהרכב יהיה אוירודנאמי יותר חווית הנהיגה תהיה טובה יותר. הוא יחתוך את האוויר בצורה אופטימלית יותר, הנסיעה תהיה חלקה, מהירה וחסכונית בדלק. אז מה קשורים המתלים פה? ובכן מסתבר שגובה הרכב מפני הכביש משפיע בצורה ישירה על האוירודינאמיות של הרכב. כך לדוגמה כשאתם מאיצים החלק הקדמי של הרכב עולה מעט והחלק האחורי יורד. בבלימה קורה בדיוק ההפך  למעשה הרכב כמעט כל הזמן משנה את המרחק שלו מהכביש, מדובר אומנם בסנטימטרים אבל יש לכך השפעה. מערכת המתלים הממוחשבת של אאודי כל הזמן מאזנת את הרכב לגובה האופטימלי מפני הקרקע כדי להעניק לרכב את כל המהירות הגמישות והנוחות הדרושה. טכנולוגיה זו אגב הגיעה ישירות מעולם המרוצים של פורמולה 1. זאת ועוד המתלים למעשה ניתנים לכיול בהתאם למצב הנהיגה שבחרתם, נוח יותר, ספורטיבי יותר וכ"ו וכ"ו, רק תבחרו.

אאודי A8 ביבוא אישי, היא מכונית משתלמת ביותר ומוצעת באודיסי – יבוא אישי על כל דגמיה. הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר כדי לקבל הסברים והצעות מחיר.

אודיסי - רכבים ביבוא אישי
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
לחצו כאן!
להצעת מחיר לרכב שתמיד חלמתם!
לשיחת ייעוץ ללא עלות!
דילוג לתוכן