אאודי A7 תיבת הילוכים: מולטיטרוניק, S – טרוניק וטיפטרוניק (3 סוגים)

אאודי A7 ביבוא אישי הינה אחד הרכבים המבוקשים ביותר ע"י הלקוחות שלנו. מאחר וכך החלטנו לכתוב עליה קצת, להסביר קצת מה יש בה ולמה ליש לצפות. כתבה שלישית בסדרה, והפעם – תיבת הילוכים.

מה הטרוניק שלך?

אתם תצטרכו לסלוח לי כי במאמר הזה אני הולך טיפה לקלל, אנחנו הולכים לדבר על תיבות הילוכים ואין מנוס מקצת מילים בלע"ז וראשי תיבות מוזרים אבל אני אשתדל להיות נחמד ולהסביר הכל.
למעשה לאאודי יש מספר תיבות הילוכים להציע לנו באאודי A7 ובפוסט הזה אני רוצה לדבר עליהן, אז בלי יותר מידי הקדמות, מתחילים.

מולטיטרוניק

מה זה בעצם? לפני היו רק תיבות ידניות או תיבות אוטומטיות, בשני המקרים כשהעברנו הילוך הרכב שילב גלגלי תמסורת כאלה ואחרים ונתן לנו מצד נהיגה מסויים, קצת מזכיר את מה שקורה באופניים. אחר כך באה לעולם תיבת CVT, זאת בנויה אחרת, בעזרת תיחכום הנדסי היא מסוגלת לייצר יחס העברה אופטימאלי כל הזמן, סוג של מצב של אינסוף הילוכים. מולטיטרוניק היא גרסת אאודי לטכנולוגיה המגניבה הזאת. להלן סרטון הדגמה.

S – טרוניק

בהמשך לשיחת ההילוכים שלנו צריך להזכיר עוד טכנולוגיה והיא ה DSG, תיבת הילוכים עם 2 קלאצ'ים, או בשמה האלגנטי – מצמד כפול.

מה זה?

ובכן בתיבה הזאת יש שני קלאצ'ים שכל אחד מהם אחראי על הילוכים מסויימים והם מחלפים אחד את השני כשמתחלף הילוך.

בישביל מה זה?

פעולה מסונכרנת שלהם מבטיחה העברת הילוכים חלקה יותר, ומונעת את השניה המתה הזאת שבו אף הילוך לא מחובר למנוע והמנוע רץ על פראייר. יש לציין שהתיבה מצויידת במוח שמחשב כל הזמן מה יהיה הצעד הבא של נהג –  האצה או האטה ומכין את ההילוך בהתאם. הנה שוב, כהרגלנו, סרטון על הנושא.

טיפטרוניק

האחרון בחבורה הוא יותר פשוט, אבל פשוט גאוני. מדובר למעשה בתיבה אוטומטית רגילה שיש לה מצב שליטה ידני. אומנם אין ברכב דוושת קלאץ' ולא צריך להזיז את מוט ההילוכים ממקום למקום אבל יש לחצנים לתפעול ידני של מצב תיבת ההילוכים. ז"א שאתם אולי לא מעבירים את ההילוכים פיזית לבד אבל אתם אומרים לרכב איזה הילוך רצוי והרכב מעביר אותו בישבילכם. כדי למנוע נזק, כמובן שבתיבה יש מנגנוני הגנה שימנעו מהנהג להכניס בטעות את הרכב להילוך לא הגיוני ככה שאפשר לתת לילד בן ה-6 שלכם לנהוג ברוגע 🙂

אאודי A7 ביבוא אישי, מוצעת אצלנו באודיסי – יבוא אישי בשלל דגמים והצעות משתלמות. אתם מוזמנים לקרוא עלינו וליצור איתנו קשר להצעות מחיר.

אודיסי - רכבים ביבוא אישי
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
לחצו כאן!
להצעת מחיר לרכב שתמיד חלמתם!
לשיחת ייעוץ ללא עלות!
דילוג לתוכן