הסבר קצר אודות מערכת קוואטרו ודיפרנציאל ספורטיבי באאודי A7

אאודי A7 ביבוא אישי הוא אחד הרכבים המבוקשים ביותר ע"י הלקוחות שלנו, זאת הסיבה למה החלטנו לכתוב עליה קצת ולהסביר למה לצפות. כתבה חמישית ואחרונה בסדרה, והפעם – מערכת קוואטרו ודיפרנציאל ספורטיבי.

מה זה מערכת קוואטרו באאודי (Audi quattro)

ובכן אתם בטח מכירים את זה שיש רכבים עם הנעה קדמית, ויש גם כאלה עם הנעה אחורית נכון? מה שזה בסה"כ קובע זה אילו גלגלים אשכרה מניעים את הרכב ואיזה גלגלים שם רק בשביל הקישוט. לכל סוג של הנעה יש את היתרונות והחסרונות שלה אבל החסרון הטוטאלי של 2 שיטות ההענה הוא שאם הגלגלים המניעים (קדמיים או אחוריים) מתחילים להחליק הרכב מאבד אחיזה ושליטה.

כמובן שלרכבים 4*4 אין כזאת בעיה כי תמיד יש עוד זוג גלגלים שעדיין יש להם אחיזה בכביש והרכב ממשיך לנסוע. הבעיה עם 4*4 רגיל היא בכך שהכח שמפיק המנוע מתחלק תמיד שווה בשווה בין הסרנים של הרכב ולאו דווקא הולך לסרן שצריך אותו יותר.

אז מה יש בקוואטרו של אאודי בעצם? ובכן קוואטרו מעבירה את הכוח בצורה אסימטרית בין הסרנים של הרכב. ז"א שכשהיא חשה שהגלגלים הקדמיים מאבדים אחיזה, היא מעבירה את כל הכח לסרן האחורי ונותנת לגלגלי האחוריים להוציא את הרכב מהבוץ, כמובן שזה פועל גם הפוך. כך היא מעבירה את הכוח תמיד לסרן שצריך אותו יותר.

מה זה מערכת קוואטרו באאודי (Audi quattro)

מה זה דיפרנציאל ספורטיבי

זה תוספת למערכת הקוואטרו לגלגלים האחוריים. לא זו בלבד שהרכב מחלק את הכח בין הסרנים, הדיפרנציאל הספורטיבי מחלק אותו בין הגלגלים האחוריים ככה שהגלגל שצריך יותר כוח יקבל אותו. מה נותר לנו לומר? מערכת אחלה וגם חמודה! הנה סרטון הדגמה של כל הנושא הזה.

אאודי A7 ביבוא אישי, מוצעת אצלנו באודיסי – יבוא אישי בשלל דגמים והצעות משתלמות. אתם מוזמנים לקרוא עלינו וליצור איתנו קשר להצעות מחיר.

אודיסי - רכבים ביבוא אישי
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
לחצו כאן!
להצעת מחיר לרכב שתמיד חלמתם!
לשיחת ייעוץ ללא עלות!
דילוג לתוכן