שאלות נפוצות

לקוחות יקרים, שוק היבוא האישי המהווה חלק משוק הרכב היה נתון לדינאמיות מאוד גדולה מאז ומעולם, מה שהכביד על רוב האזרחים מלהתעסק עם יבוא רכבים בצורה עצמאית. לשמחתנו, תחום הרכב עובר בתקופה האחרונה שינויים רבים לטובה. וועדת זליכה לבחינת שוק הרכב בישראל, המליצה על שורה ארוכה של שינויים בחוק הקיים, תוך גיבוי רחב של תחום היבוא האישי ושר התחבורה. מר ישראל כץ, הצהיר לא פעם על כוונתו להלחם בריכוזיות בשוק הרכב וברצונו להוריד את המחירים הקיימים בשוק, היבוא האישי, כך לדברי השר, הוא אחת הדרכים לכך ולכן זוכה לתמיכה של משרד תחבורה.

מספר שאלות שחוזרות על עצמן בקרב לקוחותינו:

מי רשאי לייבא רכב ביבוא אישי? 

כל אזרח בעל רישיון נהיגה בתוקף, המתאים לסוג הרכב המיובא רשאי לייבא רכב ביבוא אישי. יבוא אישי של רכב מותר גם לעולים חדשים ותושבים חוזרים ע"פ נוהל יבוא נפרד. כמו כן ניתנת אפשרות מיוחדת לייבוא של רכבי סיור ורכבים מאורכים (לימוזינות) למורי דרך וכן באישור של ביטוח לאומי ניתן לייבא רכבים לאוכלוסיית הנכים, בין השאר גם רכבים מסוג M2.

חזור למעלה ↑

אילו רכבים ניתן לייבא?

  • רכב נוסעים מקבוצת M1 חדש או משומש (ללא הגבלת ק"מ).
  • ליצרן הרכב נציגות רשמית ע"י סוכן מורשה בארץ.
  • רכב הנמצא ב"רשימת תוצרים ודגמים" של משרד התחבורה המתחדשת מידי שנה. עבור יצרן שיש לו נציגות בארץ אך אינו ברשימה זו, יש להגיש בקשה נפרדת לרישיון יבוא.
  • גיל הרכב אינו עולה על 24 חודשים ממועד ייצורו ועד למועד רישומו בישראל. בפועל יש לרכוש רכב חדש יותר משום שהשטת הרכב והעברתו את כל התהליך עד לרישומו לתנועה בדרכי ישראל, אורך זמן. בכל מקרה לא יינתן רישיון יבוא לרכב שנשארו פחות מ – 45 יום לפקיעת מועד 24 החודשים מתאריך היצור שלו.
  • חובה על הרכב להיות מצויד במערכת בקרת יציבות – ESP (ציוד סטנדרטי בכל הרכבים המודרניים).
  • הרכב יעמוד בדרישות תקני הקהילייה האירופאית, בכפוף לאמור בתקנות התעבורה ובדרישות החובה הישראליות. רכב המיוצר במדינות נפט"א בלבד יעמוד בדרישות התקינה הפדראלית של ארה"ב (FMVSS).
  • הרכב לא עבר תאונה, לא הוכרזו על הרכב אחד מאלה: שיעבוד (Salvage), אובדן מלא (Total loss) או קריאה חוזרת לתיקון (Recall) – במצב של Recall יעובר הרכב תיקון במוסך מורשה בארץ המוצא ויגיע לישראל אחרי כל התיקונים והניירת הרלוונטית, המעידה על ביצוע התיקונים הדרושים.
  • רכב ומבנהו תואמים למבנה הרכב כפי שתוכנן ויוצר ע"י יצרן הרכב המקורי בקו הייצור ולא בוצע ברכב ע"י יצרן מרכב משני/אחר שינוי מבנה לאחר ייצורו (שינוי ב: מידות הרכב, משקל,מידות הצמיגים, סוג ההנעה, מספר סרנים, דגם מנוע ונפחו).
  • רכב היברידי: מותר ליבוא רק בתנאי שהיבואן הרשמי מייבא את אחד מהדגמים ההיברדיים של אותו היצרן והכשיר מקצועית את מוסכי השירות מטעמו לטפל בכלי רכב אלה.

חזור למעלה ↑

כמה רכבים ניתן לייבא?

ניתן לייבא 2 רכבים לתקופה של 12 חודשים ולמכור את הרכבים כעבור שנתיים של שימוש עצמי (התקופה נספרת מיום שחרור הרכב). שוב, גם סעיף זה כמו סעיפים רבים אחרים עומד כרגע לבחינת המחוקק, שכן ועדת זליכה מליצה לשנות נוהל זה ולבטל את ההגבלה.

חזור למעלה ↑

כמה זמן אורך תהליך היבוא בממוצע?

כ- 45 יום מרגע קבלת רישיון/אישור היבוא.

חזור למעלה ↑

איך להבטיח שהרכב תקין מכל הבחינות?

  • לעיתים קרובות לרכב שנרכש מסוכנות מסודרת יש דוח בדיקה של מכונאי שניתן ללמוד ממנו רבות.
  • מעבר לכך בארה"ב לדוגמה ישנו מאגר מידע ושמו CARFAX שמכיל מידע על המצב המכני והסיטוריית הטיפולים של כל רכב במדינה.
  • כמובן שאין תחליף למראה עיניים וטוב כשיש דילר שיגיע בעצמו לסוכנות, יעיף מבט ברכב ויקח אותו לבדיקה במוסך בלתי תלוי.
  • לרכבים רבים המגיעים מחו"ל יש אחריות בינלאומית בתוקף שניתן לנצל אם חס וחלילה יש תקלה.
  • רכבים שקיבלו קריאת תיקון RECALL חייבים על-פי חוק בישראל לעבור תיקון כזה תרם ההשטה ולהגיע לארץ כשהתקלה תוקנה, על זה,אגב, יש להוציא אישור שיהיה צורך להציג לרשויות בישראל.

חזור למעלה ↑

כיצד להבטיח שהרכב לא יפגע בהשטה?

הרכב חייב להשלח ארצה על גבי אוניה יעודית RORO או קשור בתוך מכולה ומבוטח כמובן.

חזור למעלה ↑

מה הגורמים המשפיעים על עלות הרכב?

  • רמת אבזור.
  • הקילומטראז'.
  • רמת המיסוי בישראל.
  • תקינה (אם צריך).
  • ארץ ממנה מיובא הרכב.
  • שער חליפין של דולר/יורו, ביום ביצוע התשלום.

כמו כן, על הלקוח להיות ערוך לביטוח הרכב ולתשלום אגרת הרישוי, כמתחייב בחוק לכל רכב שנרכש בישראל או כזה המיובא אליה.

לכול שאלה נוספת אנחנו תמיד זמינים ושמחים לשמוע ממכם.

אודיסי - רכבים ביבוא אישי
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0